Post Archive by Month: szeptember,2016

Geincterápia jógával!

Kedves Jógások! Az elmúlt években nagyon sokan kerestek meg különféle gerinc problémával, deréktáji, vagy nyaki panaszokkal. Talán nem tudja mindenki, de nálam is kezdődő gerincsérvet diagnosztizáltak 10 évvel ezelőtt. Sokféle terápiás lehetőséget kipróbáltam a panaszaim csökkentésére, a gerinc állapotának javítására, a háti szakasz erősítésére, nem sok sikerrel. Saját tapasztalatom is az, hogy a jóga megfelelő gyakorlásával, célzott gyakorlatokkal

Read More

A SURYA NAMASKARA VAGY NAPÜDVÖZLET

Indiában a Surya Namaskaranak nagyon sok változata ismert, a legelterjedtebb és leggyakrabban gyakorolt gyakorlat az, amelyet a híres bölcs és jógi, Swami Sivananda is Rishikeshben (a Himalájában) található ashramjában is oktatott. Ezt a változatot gyakorolják a Vishvayatan Yoga-Ashramban is, amelyet az elismert Dhirendra Brahmachari vezet.Ezt a könnyen és sikeresen elsajátítható gyakorlatsort, szinte világszerte gyakorolják jó hatásai miatt, amelyek lényünk globális

Read More

Jógával készülni a szülésre – Kismama jóga

A jóga tudatosabbá teszi a kismamákat A jóga egész emberre (test – lélek – szellem) kiterjedő szemlélete kiegészül a természeti népektől átvett, szülést segítő technikákkal. Ebben rejlik a lényege, ezért komplexebb az eddig ismert kismamatornáknál. A rendszert két angol orvos fejlesztette ki, akiknek hazájukban már több mint 30 éves gyakorlatuk és ragyogó eredményeik vannak. Magyarországon is elégedettek az édesanyák, sőt

Read More

A jóga gyakorlásáról

Az alábbiak minden jógagyakorlatra, általában a jóga gyakorlására érvényesek: A gyakorlatokat mindenki a saját testi állapotának megfelelő intenzitással, a terhelhetőség és fokozatosság elvét betartva hajtja végre. Mivel a fájdalomküszöbön belül dolgozunk, (tehát nem szabad fájdalmat érezned a gyakorlatok során) így a gyakorlatok ki tudják fejteni a pozitív hatásukat mindenféle mellékhatás, sérülésveszély nélkül. A kitartott pozíciókat kb. 3-4 légvételnyi ideig

Read More

Ászanák gerincferdülésre

A kezdő jógagyakorló számára – gerincferdüléssel, vagy anélkül – a gerinc nyújtása a legfontosabb. Ez teszi egyenletessé a gerincet és a bordákat, és ellazítja a hátizmokat. Az alábbi gyakorlatok végzése nagyon hasznosak gerincferdülés kezelésében.Marjaryasana-Svanasana (Cicahát-kutyahát)A gyakorlás megkezdésekor fontos a gerinc légzéssel szinkronban történő ellazítása ahhoz, hogy elkerüljük a sérüléseket, különösen a gerincferdülés központjában. Térdelj le úgy, hogy a kezeid a

Read More

Jógával korrigálható a gerincferdülés

Kitartó gyakorlással enyhítheted a görbe hát fájdalmát, amelyet akár hűséges tanítóddá is változtathatsz.Régóta együtt éltem a hátam közepének jobb oldalán sajgó fájdalommal. Adóbevallások felett görnyedve tompult az agyam, és olyan fizikai fájdalmaim voltak, amelyeket már nem bírtam elviselni. Ilyenkor felálltam, és a konyha felé vettem az irányt. Egy kis nasi mindig vigaszt jelentett az élet nagy problémáira. Amint az étel

Read More

Egy kicsit bővebben az OM mantráról

A leggyakrabban használt mantra az OM. Szakrális szótag, amelyhez az egész teremtést kötik. Úgy tartják, hogy kezdetben volt az OM. A jógiban, amikor már mindent elcsendesített magában, vagyis tovatűntek a hangok, a mondatok és a mondattöredékek, a belső párbeszéd szavai és szótöredékei, a képek és a gondolatok, és még a gondolatoknak a töredékei is, végül az érzések és az érzékek

Read More

Relaxáció

A legjobb, ha a hátadon fekve végzed Savászanában – pihenő pózban, de akár egy kényelmes fotelben is lehet.Fontos, hogy se a kezed, se a lábad ne keresztezd közben, mert akadályozza az energiák áramlását. Ülve a talpad legyen a talajon, hogy le legyél földelve.A relaxáció hatásai: Teljesen ellazítja az összes izmot és ideget. Mivel az izom-idegrendszer passzívabb állapotban van, mint az alváskor,

Read More

A teljes jógalégzés

1. lépés: lehunyt szemmel, kényelmes testhelyzetben (lehet ülve is, irodában is!) 2-3 mély lélegzet után, mélyíteni a belégzést, hosszan lassan kifújni a levegőt. Tudatosítani a légzést. 2. lépés: térj át a mély hasi légzésre. Tudatosítsd a hasfal emelkedését, süllyedését. Figyelem a légzésen! (5 be- és kilégzés)Hatások: segíti a véráramlást a hasi szervekben, átmasszírozza a hasi szerveket, serkenti az emésztést. Csökkenti a

Read More

Az otthoni jógagyakorlásról

Szeretnélek bátorítani, hogy önállóan, otthon is állj neki jógázni!A kora reggeli, vagy esti órák a legalkalmasabbak, de a nap bármely szakában jógázhatsz.A két fő égitest (Nap, Hold) égi vándorlása is segítik a benned zajló változásokat. Ezért javasolt a reggeli/esti jógázás. Alakítsd ki az otthoni gyakorlóhelyedet.Nyári időszakban lehet akár a teraszon, a kertben is. Az önálló jógagyakorlást is javaslom úgy felépíteni,

Read More