TRX gerinc GYIK

Miben másabb a TRX gerinc foglalkozás, mint a normál TRX edzés?

A TRX edzés során egy felfüggesztett heveder-rendszer igénybevételével, a gravitációval szemben, a saját testsúlyodat használva erősíthető az állóképesség, a koordináció, a hajlékonyság, és a törzsizmok stabilitása.

A módszert az amerikai haditengerészetnél fejlesztették ki. Az egyik legsokoldalúbb edzés- és rehabilitációs módszer.

Minden TRX edzésen kiemelt hangsúlyt kapnak a gerincet stabilizáló, és a CORE (törzsstabilizáló) izmokat erősítő gyakorlatok és a mobilitást fejlesztő dinamikus feladatok.

Nyújtjuk, erősítjük az izmokat, tehermentesítjük az ízületeket a gyakorlás során.

A TRX gerinc foglalkozás bárkinek ajánlott, aki fejleszteni szeretné a törzsizomzatát.

A TRX gerinc foglalkozást nagyon jól lehet ötvözni más mozgásformákkal.

 

Eddig még nem próbáltam a TRX edzést. Kezdőként is jöhetek a stúdióba?

Kezdők is folyamatosan csatlakozhatnak a TRX gerinc foglalkozáshoz. Mindenki számára végezhetők a TRX gyakorlatok. Bármilyen edzettségi szint mellett alkalmazható. Fontos, hogy tartsd tiszteletben a saját testi határaidat. Mindig fájdalomküszöbön belül dolgozunk az edzés során.

A lényeg a fokozatosság, a tudatosság és a rendszeresség.

A TRX gyakorlatokat végig instruálom, így könnyebb odafigyelni a helyes kivitelezésre.

 

Mit szükséges magammal vinnem a TRX foglalkozásra?

A jógaterem minden eszközzel felszerelt, csak kényelmes, sportos ruházatra van szükséged a gyakorláshoz és egy nagyobb méretű strandtörölközőre, vagy könnyű plédre, amit a jógaszőnyegre terítesz.

 

Át tudok öltözni a stúdióban?

Van öltöző, ahol igény szerint át tudsz öltözni.

 

Lehet enni a TRX gerinc foglalkozás előtt? Ihatok óra közben?

Minden foglalkozásra jellemző, hogy nem tanácsos közvetlenül az órák előtt enni.

Javasolt a nagyobb étkezéseket legalább másfél-két órával a foglalkozás előtt befejezni, a kisebb étkezéseket 1 órával előtte, hogy a gyakorlás során ne legyen zavaró a jóllakottság és egészségügyi szempontból is ez fontos.

Inni lehet a TRX foglalkozások alatt, hogy az intenzívebb gyakorlatok során az elvesztett vizet pótoljuk.

Tilos alkoholt fogyasztani a gyakorlást megelőzően!

 

Be kell jelentkezni a TRX gerinc foglalkozásra?

Mindegyik foglalkozásra bejelentkezés szükséges.

 

Hogy épül fel egy TRX gerinc óra?

 Egy foglalkozás 60 perces gyakorlati részből áll.

Ezen belül az alábbi részekre bontható:

  • Gerincet bemelegítő TRX gyakorlatok
  • CORE (törzsstabilizáló) izmokat erősítő TRX gyakorlatok
  • Egyéb, a gerinc mobilizálása, a hátizmok erősítése érdekében végzett TRX gyakorlatok
  • Nyújtó gyakorlatok TRX hevederrel, és talajon
  • Rövid relaxáció